במחקרים שנערכו בעולם ובעיקר בארה"ב, באוכלוסיות של ילדים המאובחנים עם
הפרעת קשב וריכוז, נמצא, שהטיפול בריטלין בלבד אינו יעיל בטיפול בהפרעת קשב וריכוז.
על פי המלצות האיגוד האמריקאי לפדיאטריה הטיפול בהפרעת קשב וריכוז
צריך להיות טיפול משולב.
יש להתחיל בטיפול תרופתי – ריטלין ודומיו - רק כשיש צורך,
ובכל מקרה יש לשלב, טיפול התנהגותי, שינוי באורח חיים בלווי הדרכה.
אימון אישי או קואוצ'ינג הוא הכלי המוצלח ביותר כדי לעזור לילדים/מתבגרים/מבוגרים,
ומשפחותיהם להתמודד עם המאפיינים ההתנהגותיים, של הפרעת קשב וריכוז.
ניתן לומר שהמטרה העיקרית של האימון הוא "הצלחה".
"באימון יש מסגרת בעלת עקרונות וכלים מוגדרים, בה מתבצע תהליך אימון, ליווי,
הנחיה, הכוונה ולמידה על בסיס שיתוף פעולה בין המאמן למתאמן.
תהליך זה מכוון "לתפור" למתאמן את אסטרטגיית ההצלחה המתאימה לו ביותר,
לתרגם אסטרטגיה זו לתוצאות ספציפיות ולפעול יחד להשגתן."
מתוך ספרו של ראובן כ"ץ coaching אימון לחיים.
מדוע מתאים האימון לאנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז?
אנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, נמצאים לרוב בתחושה שיכולותיהם
לא באות לידי בטוי,
שהיו יכולים להצליח יותר לו רק.... הם בעלי דימוי עצמי נמוך,
חוששים מאתגרים, ומפתחים חרדות כמו חרדת בחינות, חרדת בצוע.
הם סובלים מקשיים חברתיים וקשיים בזוגיות.
האימון עוסק ביצירת שינוי, בעיקר תפקודי.
אנשים עם הפרעת קשב וריכוז מתמודדים בכל יום עם אתגרים רבים.
למשל, הסח דעת, ארגון וניהול זמן לקויים, היפראקטיביות, התקפי זעם,
חוסר קשב, דיסלקציה דיסקלקוליה.
מאחר שהאימון הוא תחום עם עקרונות וכלים מוגדרים, הוא מאפשר למתאמן
יחד עם המאמן ללמוד מהם יכולותיו,
צרכיו ושאיפותיו וגם ללמוד מהם מגבלותיו וקשייו.
באימון המתאמן עושה היכרות עם הפרעת קשב וריכוז
ולומד להכיר את נקודות החוזק והיתרונות הטמונים בה.
באימון לומד המתאמן לפתח תפקודים ניהוליים
(תכנון, ארגון, קביעת סדר עדיפויות ובקרה על ההתנהגות).
המתאמן לומד דרכים חדשות להתנהלות, דרכים שלוקחות בחשבון
את אישיותו ואת דרך החשיבה שלו,
ומקבל כלים להתמודדות עם ניהול זמן, ניהול חפצים וניהול מטלות.
המתאמן מקבל כלים ראשוניים להתארגנות, להתמודדות עם סדר,
דחיינות, וסגנון קבלת החלטות.
חלק גדול מבעלי לקויות למידה הם פרפקציוניסטים,
ומתקשים לעמוד באי הצלחות. קיים פחד להיכשל, שנאת הפסדים,
המובילים לדחיינות, בזבוז זמן ומשאבים על פעילויות שאינן תורמות מאומה.
באימון שמים את הדגש על חשיפה של היכולות ומינופן.
באימון נלמדות אסטרטגיות התמודדות עם קשיים, לקבל את הקושי
ולהתמקד ביכולות ובהצלחות.
הקשר בין המתאמן והמאמן מבוסס על תמיכה, חיזוק, ויצירת שינוי המוביל להצלחה.
התקשרו עכשיו כדי להתייעץ לגבי הטיפול 050-2250981
אימון ילדים עם הפרעת קשב וריכוז.
אימון של ילדים מכיל אותם עקרוות כמו אימון מבוגרים ומתבגרים,
אך מתנהל בצורה שונה.
הילד/ה מקבלים כלים להתמודד עם התארגנות, ניהול זמן,
דחיינות, סדר, עמידה במשימות, חולמנות, ועוד.
הילד/ה מקבלים כלים להתמודד עם כשלונות וקשיים,
ולומדים להתמודד עם הדימוי העצמי הנמוך הנוצר בגללם.
הילד/ה לומדים לזהות ולהתמודד עם האימפולסיביות,
עם התפרצויות זעם, ותסכולים.
באימון ילדים:
א. משולבים ההורים
ב. משתמשים בכלים משחקיים סיפורים וכדומה,
כדי למנף את הילדים ליצירת הצלחות.
שילוב בין נויורופידבק - הגורם לשינוי בתפקוד המוחי - עם ביופידבק ואימון אישי היוצר שינוי תפיסתי והתנהגותי
התקשרו עכשיו כדי להתייעץ לגבי הטיפול המתאים לכם
050-2250981